
Instagram satış yöntemleri makalesini Instagram üzerinden satış yapmak isteyen bir çok işletme sahibi için yazıyorum. Bu işe başlamadan önce farklı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmanız, markanız için en doğru stratejiyi seçerek, para ve zamandan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Aşağıda sizin için listelenecek yöntemlere göz atarak, kendiniz için en uygun yöntemi seçip ilerleyin.
Instagram Hakkında Ön Bilgi
Instagram 2020 yılında Türkiye’de yaklaşık 40 milyon kullanıcıya ulaştı. Bu kullanıcıların saatlerini haber kaynağında geçirdiğini ve aktif olarak yeni markaların sayfalarıyla da etkileşime geçtiğini biliyoruz. Zaten yükselmekte olan e-ticaret, Covid-19 salgını sebebiyle, inanılmaz boyutlara ulaştı. Bu sebeple, instagram’da satış yapmayı planlayan tüm girişimcilerin farklı satış yöntemlerinden haberdar olmasında fayda var.
Instagram bir kaç sene önce yaptığı algoritmik değişiklikler ile yapılan paylaşımların organik olarak erişimini oldukça düşürdü. Bunu her normal kullanıcı farketmiştir. Bir paylaşım yaptığınızda, önce Instagram bunu takipçilerinizin küçük bir kısmına gösteriyor. Örneğin 100 takipçiniz varsa, önce 25 kişi, paylaşımınızı haber kaynağında görüyor. Eğer bu kişiler gönderiye iyi reaksiyon gösterirse, geri kalan takipçilerinizde, paylaşımı görmeye başlıyor. En sonunda, bu adımları başarıyla geçen paylaşım, diğer Instagram profillerinin karşısına çıkıyor ve orada da benzer bir mantık işliyor.
Instagram’da Satış Yapmak için En Etkili 3 Yöntem
Instagram’ın tüm bunları yapmasının birinci sebebi, çok iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak. Yani size sadece beğeneceğiniz içerikleri göstererek sizi aktif tutuyor. Ancak sonuç olarak paylaşımlar eskiye göre çok daha az beğeni ve etkileşim alıyor. Peki bu ne demek oluyor? Facebook işinizi büyütmek isteyenlerin artık reklam yapmasını net bir şekilde istiyor. Bir ölçü de haklı da. Zira Instagram üzerinden bir gönderi tanıtımı yapmak çok da zor bir işlem değil.
Bu temel bilgilerin üzerinden geçtiğimize göre şimdi Instagram satış yöntemleri ile devam edebiliriz:
- DM ya da Whatsapp ile Sipariş Alma Kurgusu
- Shopier & Iyzico gibi Ödeme Altyapıları ile Satış
- E-Ticaret Altyapılı Websitenize Yönlendirme
1-DM ya da WhatsApp ile Sipariş Alma Kurgusu
İşim gereği, her boyuttan işleme ile Instagram’da nasıl satış yapılacağını konuşabiliyorum. Geçenlerde bir butik sahibiyle görüşmemizde kendisi oldukça endişeli bir şekilde, “Çağlar, bu işler çok karışık, satış için web sitesi vb. işlerle ben nasıl uğraşacağım?” diye sordu.
Ben de kendisine endişesinde haklı olduğunu, gerçekten de teknik altyapısı olmayan işletme sahiplerinin detaylarla uğraşamayacağını ancak kendisinin bu gibi problemi olmayacağını söyledim. Instagram, farkındaysanız, profesyoneller için hazırlanmış bir platform değildir. Güzelliği de burada.
Siz bir işletme sahibi olarak, mobil cihazınızı kullanarak, günlük fotoğraf ve video çekip, sayfanıza yüklersiniz. Bu gönderiler, organik yollardan geniş kitlelere ulaşmasa da, bu gönderileri kullanarak küçük reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz.
Tek ihtiyacınız olan kredi kartıdır. Günün sonunda kitleniz size sorularını ve siparişlerini DM yani direkt mesajlaşma yoluyla rahatlıkla iletebilir. Kapıda ödeme ya da hesabınıza havale yöntemleriyle de ödeme alabilirsiniz.
Gördüğünüz üzere, herhangi bir karmaşık kurgu yok, DM ile sipariş alma kurgusu birçoğunuzun işini çözer. Artık Instagram masaüstü uygulamasını kullanarak da mesajlara cevap yapabiliyorsunuz ya da Facebook hesabınız üzerinden de Instagram mesajlarına cevap yazmanız mümkün.
Eğer bir şekilde DM kullanmak pratik gelmiyorsa, bu noktada WhatsApp ile aynı işi yapabilirsiniz. Özellikle WhatsApp işletme hesabı kullanırsanız, otomatik mesajlar ve mesai saatleri gibi özellikler oldukça işinize yarayacaktır.
Bu kurguya geçmek için, Instagram hesabınızdaki web sitesi adresine, WhatsApp web linkizin adresini yerleştirmeniz yeterlidir. İnsanlar profilinizdeki bu linke tıklayarak, sizinle mesajlaşabilecekler.
2- Shopier & Iyzico gibi Ödeme Aracıları ile Satış
E-ticaretin gelişmesiyle, her büyüklükte işletmenin, ödemelerini kolayca tahsil edebilme isteği, shopier & iyzico gibi online ödeme araçlarının geliştirilmesine sebep oldu. Sonuçta bir ödemenin gerçekleşmesine aracılık edebilecek tüm araçlar kullanılabilir. Örneğin ülkemizde hala yasak olan PayPal ile de benzer iş yıllar önce yapılabilmekteydi.
Bu yöntemle instagram satışı, özellikle evde ya da atölyede butik üretim yapan işletmeler ya da örneğin sanatçılar rahatlıkla kullanabilir. Ayrıca e-book, kitap, ders, eğitim, danışmanlık gibi mal ve hizmetlerin Instagram üzerinden satışı için de son derece uygundur.
Ürün sayınız çok fazla değilse örneğin 10 ürün civarında bir portfolyonuz varsa bu yöntem harika iş yapacaktır. Örneğin elde bere dikiyorsunuzdur ve 5 farklı rengi vardır ya da pazarlama danışmanı olarak 3-4 farklı danışmanlık paketiniz vardır.
Avukatsınızdır ve uzaktan görüşme ile freelance hizmet vereceksinizdir. Tüm bu gruplar aktif bir şekilde ödeme alacağı için ve özellike hizmet teslimi dijital gerçekleşecekse biçilmiş kaftandır.
Peki, bu ödeme altyapıları instagram satış için nasıl kullanılır? Öncelikle bu sistemlerin web sitelerine giderek, birer kullanıcı hesabı oluştursunuz. Daha sonra ödeme aracısına, satıcı ya da dükkan başvurunuzu iletirsiniz.
Bunun için şirket sahibi olmanız da gerekmiyor. 1-2 iş günü içerisinde onaylanan başvurunuza istinaden, dükkan sayfanız aktif hale geldiğinde artık bir dükkan sayfasına sahip olursunuz. Örnek: shopier.com/caglarugur.
Daha sonra dükkanıza tek tek ürün ya da hizmetlerinizi eklemeye başlarsınız. Her eklediğiniz ürün de ayrı bir sayfayadır ve kendine özgü bir adrese sahip olur. Örnek: shopier.com/caglarugur/dijital-pazarlama-danismanligi-15dk
Bu noktadan sonra tek yapmanız gereken, dükkan ya da ürün adreslerini Instagram profilinizdeki web sitesi bölümüne girerek, dükkanızı Instagram hesabınızla bağlamak olacaktır.
Bildiğiniz üzere, 10 bin takipçi üzerindeyseniz, instagram hikayelerine de web sayfalarınızı ekleyebiliyorsunuz. Bu durumda artık, ürün ya da hizmetlerinizi hikayelerde kitlenize sunarak, onları direkt olarak satın alma sayfalarınıza yönlendirebilirsiniz.
Son derece etkileyici değil mi? Farkındaysanız halen ödeme altyapınız için bir kuruş yatırım yapmadınız ve bedavadan e-ticaret’e girdiniz. Tebrikler!
3- E-Ticaret Altyapılı Websitenize Yönlendirerek Satış
Biraz daha gelişmiş ürün yelpazesine sahipseniz, Instagram satışlarınızı bu yöntemle sürdürmek daha kullanışlı olacaktır. Çünkü yukarıda bahsetmiş olduğumuz ilk iki yöntem, oldukça etkilidir ancak örneğin günde 100 kişiyle DM yapmak çok mümkün olamayabilir. Ya da sadece 1000 çeşit beyaz ayakkabı satıyorsanız, bunu ödeme aracısındaki dükkanınızda yönetemezsiniz. Kendi sitenizde son derece sofistike e-ticaret kurgularına ihtiyaç duyuyor olacaksınız.
Bu noktada da aslında izleyebileceğiniz temel iki yol var. Birincisi kendi websitenize, shopier ya da iyzico gibi bir altyapıyı entegre ederek, bu sistemlerin kendi domaniniz üzerinde çalışmasını sağlamak. İkincisi ise, web siteniz için bir e-ticaret paket yazılımı kullanmak. Bunların kendilerine göre avantaj ve dezavantajlar ayrı bir tartışma konusu olacak kadar detaylıdır ancak şimdilik bu kadarını bilmeniz yeterlidir.
Bu gibi bir sisteme ihtiyaç duyuyorsanız, muhtemelen rekabetin yoğun olduğu bir işi yapıyorsunuzdur ve kendi websiteniz üzerindeki e-ticaret altyapınızın yanısıra, ciddi anlamda dijital pazarlama kurguları ile çalışmanız gerekir. Örneğin kendi siteniz üzerinde ürünler için kategoriler ve etiketler oluşturmalısınız. Ayrıca anahtar kelimeleriniz için hem dijital reklam hem de SEO yani arama motoru optimizasyonu kampanyaları yürütmelisiniz.
Instagram Satış Yöntemleri Özeti
Instagram, bir sosyal mecra olmanın yanısıra çok ciddi bir pazaryeri. Görselliği bu kadar yüksek bir platformu siz işletme sahiplerinin de satış amaçlı kullanmak için yoğun çaba sarfettiğini biliyorum. Peki bu anlamda, Instagram’da satış yaparken kullanabileceğiniz yöntemler nelerdir? Herkes mutlaka karmaşık e-ticaret kurgularına ihtiyaç duyar mı bunların üzerinden geçtik.
Her işletme bu anlamda kendi stratejisini belirlemelidir. Instagram’da hangi yöntemi kullanarak satış yapacağınız tamamen işletmeniz ve ürün çeşitliliğinize göre belirlenecek bir unsurdur. Ben de bunu dikkate alarak sizler için Instagram’da Satış Yapmak için En Etkili 3 Yöntemi paylaştım.
İlk yöntem Instagram DM ya da WhatsApp kullanarak satışlarınızı yönetmek ve bu yöntem teknik bilgisi çok fazla olmayan işletme sahiplerini imdadına yetişecektir. Ürün gamınız kısıtlıysa, Instagram satışı, fiziksel dükkanda satışı destelemek amaçlıysa, oldukça etkili bir yöntemdir.
İkinci yöntemde, instagram satışı için, bir ödeme aracısı kullanıyoruz ve kullanıcılarımızı buradaki dükkan sayfamıza yönlendirirek satış yapıyoruz. Tek tip ürün ya da hizmetlerden tekrarlayan sayıda satacaksanız, çok pratik bir yöntemdir ve yatırım gerektirmez.
Son yöntemde ise instagram kullanıcılarınızı e-ticaret sitenize yönlendirerek satış yapmanın üzerinde durduk. Bu yöntem, geniş ürün yelpazesine sahip markalar için en uygunudur ve daha ileri seviye dijital pazarlama teknikleri gerektirir.
Comments are closed