
Site içi SEO, web sitenizde yer alan sayfaların tek tek optimize edilmesi ve arama motorlarına uyumlu olacak şekilde içeriklerin eklenmesini ifade eder. Web sitesinin analiz edilmesi sayesinde trafiğin olabildiğince artırılması hedeflenmektedir. Ayrıca başta Google olmak üzere Yandex gibi diğer arama motorlarında da üst sıralara çıkmak, ana hedeflerden birisidir. Bütün site içi SEO çalışmasından sonra, müşteri kitlesinin ve iş potansiyelinin artış göstermesi beklenmektedir.
Site İçi SEO’nun Önemi Nedir?
Site içi SEO çalışmaları, bir web sitesinin arama motorlarında organik olarak üst sıralara çıkması için yapılan tüm işlemleri kapsar. Buna yönelik olarak site içinde içeriklerden genel düzenlemeye kadar tüm çalışmalar yapılır. Aslında SEO çalışmalarının temelini, site içi SEO oluşturur. Site içi SEO çalışmalarında, genel olarak SEO ile optimize edilen kodlar kullanılır ve bunların sayesinde de müşteri sayısının artırılması hedeflenir.
Aynı zamanda site içi SEO çalışmaları sayesinde işlerinizi tanıtmak için yürüteceğiniz faaliyetler de en az düzeye inecektir. Çünkü iyi bir optimize işleminden sonra sayfalar yukarı çıkar ve tanıtım için gerekli faaliyetlerin yürütülmesine aslında çok da fazla gerek kalmaz. Bu nedenle tanıtım faaliyetleri en az düzeye inmektedir.
Site İçi ve Site Dışı SEO Farkı Nedir?
Site içi SEO ve site dışı SEO farkı sıklıkla web siteleri için en iyi çalışmaları yapmak isteyen kişiler tarafından sorulur. SEO çalışmaları genel anlamda ikiye ayrılır. Bunlardan biri site için diğer ise site dışı SEO çalışmalarıdır. Site dışı SEO çalışmaları, sitenin daha çok backlink gibi çalışmalarla dışarıdan desteklenmesidir. Site içi SEO ise web sitesinde kullanıcılara yönelik içeriklerin hazırlanması ve paylaşılmasıdır. Bilindiği üzere bir web sitesinin en önemli unsuru içeriklerdir. Bu içerikler ne kadar SEO uyumlu olursa o kadar çok arama motorunda üst sıralarda yer alır.
Bir web sitesinin organik trafiğe sahip olması için mutlaka hem site içi SEO çalışmalarının yapılması hem de site dışı SEO çalışmaları ile desteklenmesi gerekir. Ancak bu şekilde uzun süreli olarak başarılı bir sıralama elde edilecektir.
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Web sitesinde bulunan içeriklerin kullanıcı odaklı olması açısından önceden belirlenen kriterleri taşımasına site içi SEO çalışması denmektedir. Peki, site için SEO çalışmaları nelerden oluşmaktadır? Bunları liste halinde şu şekilde özetleyebiliriz.
- Site içerisinde ziyaretçilere yönelik olarak hedef planlama kurgusu gerçekleştirilmelidir. Hedeflerin planlı bir şekilde olması size bir düzen kazandıracaktır. Bu uygulamalar, site içi SEO çalışmaları açısından da olumlu uygulamalardır.
- Google Analytics veya diğer araçlar yardımı ile web sitesinin sayfalarını analiz etmek zorundasınız. Yapılacak analiz sayesinde bilgi yelpazenizi genişletebilir, böylelikle hangi durumda nasıl davranacağınıza rahatlıkla karar verebilirsiniz. Analiz etmek, öngörülebilirlik açısından önemli olmaktadır.
- Ziyaretçi davranışlarını kontrol etmelisiniz. Bunun yanında hemen çıkma oranlarını da takip ederek bir fikir sahibi olmalısınız. Sitenize gelen ziyaretçiler hemen çıkış gerçekleştiriyorsa bir şeyler yolunda gitmiyor demektir. Hemen site içerisinde yer alan içerikleri kontrol ederek yapacağınız düzeltmeler ile işe başlayabilirsiniz.
- Web site tasarımının ve site yazılımının kusursuz olması gerekmektedir. Tasarım, kullanıcılara hitap edecek bir şekilde oluşturulmalıdır. Yazılım ise sitenin kullanılabilirlik ve hızı açısından en yüksek düzeyde olmasını sağlamalıdır. Böylelikle gelen ziyaretçiler sitenizde daha uzun süreler vakit geçirebilecektir.
- Site URL yapısının doğruluğunu kontrol edin. Bu noktada bir hata söz konusu ise bu hataları düzeltin. Bunun yanında URL’ler sayfaların başlıkları ile uyumlu olmak zorundadır. Aksi bir durum söz konusu ise gereken düzeltmeleri hemen yapın.
- Site içerisindeki nofollow – dofollow durumlarını kontrol etmek de site içi SEO çalışmalarından birisidir. Bunun yanı sıra resim ve kelimeleri de kontrol etmek durumundasınız. Kontrol seviyesini en yüksek düzeyde tutarak site içi SEO çalışmalarından maksimum verim elde edebilirsiniz.
- Doğru, düzgün, kaliteli ve özgün içerikler üretmek. Site içi SEO çalışmalarının ayrılmaz parçasını oluşturmaktadır. İlgili içerikte H1 H2 H3 H4 H5 H6 prensiplerini kontrol etmeniz, o içeriğin kalitesi ve SEO’ya göre uygunluğu açısından önemlidir. İçeriklerinizi bu kriterlere uygun bir şekilde hazırlayarak SEO çalışmanıza faydalı bir katkıda bulunmuş olursunuz.
- Resim alt etiketlerini kontrol etmek. Ön plana çıkmak istediğiniz kelimeleri etiketleyebilirsiniz. Bunun yanında resim optimizasyonları da tam bir şekilde yapılmak zorundadır. Resimler, ölçüleri ve favicon unsurları göz önünde bulundurularak hazırlanmalıdır.
- Hazırladığınız içerikler W3 standartlarına uygun olmak zorundadır. HTML5 ve CSS normları sayesinde sitenize güzel tasarımlar ve hız kazandırabilirsiniz. Bununla beraber sitenizde ilgili Java kodlarını kontrol ederseniz, maksimum performans elde edebilirsiniz. Site içi SEO çalışması da amacına ulaşmış olacaktır.
- xml dosyasının oluşturulması da site içi SEO çalışmalarından birisidir. Bunun yanında robots.txt dosyası ve 301 kalıcı, 302 geçici yönlendirmeler de site içi SEO açısından önemlidir. İlgili yönlendirmeleri ve dosyaları tam, eksiksiz bir şekilde hazırlayın.
- Siteniz temiz bir IP’ye sahip olmalıdır. Bunun yanında whois bilgileri açık olmalı ve olağan domain durumuna sahip olması gerekmektedir. Bütün bu özellikler, site içi SEO çalışmaları açısından önemli olmaktadır.
- Site doğrulama işlemleri, arama motoru kayıtları da site içi SEO çalışmalarının bir parçasıdır.
- SSL sertifikası, güvenlik açısından olması gereken bir özelliktir. SSL sertifikası oluşturarak site içi güvenliğini en yüksek düzeyde oluşturabilirsiniz. Bununla beraber mobil uyumluluk ve hız kriterleri de site içi SEO açısından önemli kriterlerdendir.
- Semantik SEO kurallarına uymak zorundasınız. Anahtar kelimelerin yoğunluğu ve benzer anahtar kelimeler yeterli oranda içeriklerinizde yer almalıdır. Gereğinden fazla kullanılan anahtar kelimeler Google tarafından banlanma riskini artıracaktır. Bu nedenle anahtar kelime yoğunluğu toplam kelime sayısının %2’si veya %3’ü civarında olmalıdır.
Site İçi SEO’nun Web Sitelerine Faydaları
Etkili ve başarılı bir şekilde uygulanan site içi SEO çalışmaları ile web sitelerinde büyük fark yaratılır. Genel olarak bu çalışmaların web sitelerine sağladığı faydalar aşağıdaki gibidir;
- Web sitesinde hedeflenen ziyaretçi sayısına ulaşılabilir.
- Site üzerinde yapılan işlemler için daha az maliyet gider.
- Sitenin arama motorlarında görünürlüğü artar.
- Siteden yüksek yatırım getirisi elde edilir.
- Ölçülebilir sonuçlar elde edilir.
- Web siteniz uzun vadeli olarak etkili bir konumlandırma elde edebilir.
SEO çalışmaları kapsamında yapılan site içi SEO’nun web siteniz için daha pek çok önemli avantajı olduğunu söyleyebiliriz. Google site içi SEO çalışmaları ile üst sıralara yükselebileceğiniz en önemli arama motorları arasında yer alır.
Sıkça Sorulan Sorular
Neden site içi SEO (on page SEO) çalışması yapmalıyım?
Web sitenizin organik olarak üst sıralara çıkmasını istiyorsanız, kullanıcıların web sitenizde daha uzun süre kalmasını istiyorsanız ve genel olarak web sitenizin tanınırlığını artırmak istiyorsanız site içi SEO çalışmalarına ihtiyacınız vardır. Sadece reklam çalışmaları ile trafik almaya çalışmak hem kısa süreli bir başarıdır hem de çok yüksek maliyetler içerir.
SEO çalışmalarında site içi SEO’nun önemi?
SEO çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen site içi SEO, bir sitenin içerikleri ve genel düzeni ile kullanıcı odaklı olmasını sağlar. Bu sayede de site arama motorları tarafından çok daha fazla üst sıralara çıkabilir.
Site içi SEO hangi aşamada Site dışı SEO ile desteklenmeli?
Site içi SEO çalışmaları ile web sitesi biraz güçlendirildikten sonra yapılan site dışı SEO çalışmaları ile de tam olarak etkili sonuçlar elde edilebilir. İsterseniz her iki çalışmayı aynı anda da yürütebilir ve bu şekilde de önemli başarılar elde edebilirsiniz.
Comments are closed